Direktlänk till inlägg 19 augusti 2017

~Högvarv & tankar~

Av Ella Mariia Holmström - 19 augusti 2017 23:23

Nu har de gått några dagar sen besöket i Falun, men ibland behöver man tänka igenom vad som hänt/sagts en extra gång.


Allt gick nästan som de skulle i torsdag...

Jag började min färd mot Falun vid 07.45 och i mora blev de ett stopp på Ica maxi men fortsatte min resa 08.15 De va en tjock dimma  på vägen och hastigheten va väl anpassad för att inte ställa till nå tok!

Förutom dimman som låg på gick det väldigt bra, ända tills jag passerat rättvik mot Falun!

För va de vägarbete av dess like.. Så där stod jag i en bilkö på flera meter lång både framför å bakom mig... Men tillslut kom de i rullning och sakta kunde jag fortsätta min resa.

De flöt på bra trafikmässigt och jag löste in mig på en parkering vid 09.40, nu återstod bara att hitta till mottagningen som skulle ligga i en byggnad lite bakom själva sjukhuset. Kartan jag hade fått sa mig absolut ingenting och att kombinera den med Google Maps va ett virrigt misstag! Men efter många försök och många tårar hittade jag rätt och kom i sista minut.

   

Men som tur va hade min läkare fått klämma in en passient, men för mig som virrat runt tyckte bara de va skönt att få hinna sitta lite och bara vara.

Men de tog inte många minuter försen de kom en sjuksköterska och ropa upp mitt namn, jag skulle bli undersökt innan läkarbesöket.

Dom gjorde massa olika koller som, längd, vikt, midjemått, blodtrycket och EKG. 

När kollerna va klara fick kag sätta mig i väntrumet igen tills läkarn va klar, de tog några minuter innan de va nån som ropade mitt namn. 

Inne hos läkaren vart de prat om allt möjligt som kunde ha någon som helst koppling till min kost och vikt, samt min smärta.

Jag fick ett papper med kost schema som jag skulle fylla i och skicka tillbaka till henne, samt ett papper med prover som skulle göras.

Hon berättade också att jag skulle boka upp mig på ett obligatoriskt informationsmöte som hålls där, för när hon då fått svaret på mina prover, sett att jag gått på informationsmöte, samt att mitt kost schema kommit in, så skulle jag få en ny tid till detist och psykolog.


Så fick jag en hemsida av läkaren också där jag skulle gå in och kolla, för att få information och veta lite mer kring fetma och operationer.


Redan dagen efter (fredag) gick jag till lab 07.30 för att lämna proverna som skulle tas, och de va en hel del...

   


Ja nog börja man undra när de langades fram rör efter rör, så tacksam för att jag har fina stora blodkärl!

När jag väl kom upp efter att lämnat proverna, ringde jag och bokade in mig på dedär obligatoriska informationsmötet som min läkare talade om.

Men de va ett mindre roligt samtal, för dom där träffarna hålls bara en gång i månaden, och de visa sig att de mötet va i onsdags (dagen före mitt läkarbesök)..... Så jäkla glad blev jag inte när jag fick veta de... känns som att dom hade kunna skrivit ut att de va obligatorisk så man hade vetat de å gått på de! Men nu är de bara vänta tills onsdagen den 13/9. 

Men jag har bestämt att tiden kommer gå fort och informationsmötet kommer vara både bra och lärorikt. Så de är väl såhär långt jag kommit hittills. Men så länge de går framåt, så tänker jag kämpa!


 

Nu blir de lördagsmys med Bobo! 

Film i sängen #DummaMig 

God natt och sov gott 🖤


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella Mariia Holmström - 7 juni 2018 10:03


Till alla er som läser bloggen, måste jag be så mycket om ursäkt för att jag inte tagit mig tiden att skriva här! Men har upptäckt att det går både fortare och smidigare att skriva på Instagram, så följ gärna mig där för mer information om min resa!...

Av Ella Mariia Holmström - 14 februari 2018 20:34

Då va de 14 februari 2018, vart tar tiden vägen?! Idag har de gått 16dagar sen jag gjorde min operation! Allt flyter på bra, va till vårdcentralen igår och tog bort allt metallskrot på magen. De va en skräckblandad förtjusning att få vara med om de...

Av Ella Mariia Holmström - 8 februari 2018 20:52

Ja nu har snart en vecka med mjuk kosten gått, men måste säga att de är inte lätt att få stöd kring den kosten... Har googla ihjäl mig efter olika maträtter, men de diffar så oerhört mycket från landsting till landsting.. I vissa län ska allt vara mo...

Av Ella Mariia Holmström - 4 februari 2018 07:46

Hejsan hoppsan vad tiden tar iväg när man inte har någon som helst aning om tid och rum..Ja de förra inlägget blev ju inte sådär super duper bra skrivet, men när jag kom in på Avd 63 i måndags den 29 januari klockan: 07.00 så va de som nån slog mig i...

Av Ella Mariia Holmström - 29 januari 2018 08:07


Nu är man på plats, inskriven, nerbäddad, både blodtryck och syresättning såg bra ut, fått mycket bra kommentarer angående min viktnedgång, men även en helt ny tatuering!! Så nu ska jag plugga in lite mysigt i öronen och vila innan dom kommer och ...

Presentation


Chansen att få min dröm
att gå i uppfyllelse! ❀
Att få tillbaka livsglöden & orken att vara mamma till min son! ❀

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna gärna en rad!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards