Direktlänk till inlägg 1 januari 2018

~5 dagar har gått~

Av Ella Mariia Holmström - 1 januari 2018 11:14


Förra året delade jag denna bild som ett budskap att "man är vacker precis som man är", & de är man oavsett vad✌

igår delade jag samma bild med samma budskap i en annan historia!


~jag är ingen dålig förebild~

Som dom flesta vet så ska jag genomgå en magsäck operation (gastric bypass) och det är inte på grund av att jag inte gillar min kropp.
Tvärt om jag älskar min kropp, eller jag har under alla år lärt mig att älska den, det är ju en del av mig!
Men jag vill att ni ska veta att jag gör Inte denna operation BARA för att bli "smal", utan för att detta är min absolut sista chans att på något vis bli av med alla smärtor jag har.
Att få slippa äta alla mina 560 tabletter i månaden, att kunna åka pulka och sitta på golvet och bygga lega med min son utan att hela kroppen ilar och slår tillbaka, och känslan av att kunna kliva ur sängen som en människa och inte som en robot. Att slippa känna mig begränsad i all tillvaro, kan jag göra dedär?! Vågar jag prova dedär?! Tänk om ryggen låser sig, vad gör jag då?!
Jag har varit på massor av läkarbesök i flera års tid, men ingen hittar något, till slut vart jag skickad till bariatriskmottagningen i Falun och de är där jag kommer få hjälp. Detta har varit ett enormt stort steg för mig, ett beslut som inte vad lätt att ta.
Men samtidigt så kände jag att detta är min sista chans, ska jag låta den gå till spillo?!
Redan från början har jag sagt att jag skiter i om jag går ner 1kg eller 10kg, för mig är inte viktnedgången viktigast utan det är min son, han förtjänar en uppväxt med kärlek, lek och bus!! Just nu räcker jag inte till någon stans, men jag ska ändra på det och ge han allt de som ett barn ska ha ❤

Det finns en historia bakom alla val i livet,
man ska aldrig drömma boken efter omslaget! 

#allastorlekarärvackra #vackerprecissomduär #plussize #everybodyarebeautiful #vågavaradigsjälv


Så idag kan detta inlägg verkligen ses som dubbelmoral deluxe gämfört med gårdagens!
Därför tänker jag förklara liteッ

Jo för att få genomgå denna operation jag ska göra så måste jag gå ner ca10% av min vikt. Varför de är så är lätt förklarat: det är nämligen så att vid en snabb viktnedgång så krymper levern, anledningen till att den ska krympa är för att inte vara I vägen för själva ingreppet.
Denna operation genomförs via titthål kirurgi, så de blir oerhört tungt om du ska lyfta upp levern via en "pinne" genom ett hål i magen ⍨
Så därför är jag oerhört lycklig, för man ser att de går framåt och att de närmar sig en godkänd operation ッ
Till er som läst vill jag bara säga:
Tack för att ni läser och vill förstå att allt har en mening! ❤

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella Mariia Holmström - 7 juni 2018 10:03


Till alla er som läser bloggen, måste jag be så mycket om ursäkt för att jag inte tagit mig tiden att skriva här! Men har upptäckt att det går både fortare och smidigare att skriva på Instagram, så följ gärna mig där för mer information om min resa!...

Av Ella Mariia Holmström - 14 februari 2018 20:34

Då va de 14 februari 2018, vart tar tiden vägen?! Idag har de gått 16dagar sen jag gjorde min operation! Allt flyter på bra, va till vårdcentralen igår och tog bort allt metallskrot på magen. De va en skräckblandad förtjusning att få vara med om de...

Av Ella Mariia Holmström - 8 februari 2018 20:52

Ja nu har snart en vecka med mjuk kosten gått, men måste säga att de är inte lätt att få stöd kring den kosten... Har googla ihjäl mig efter olika maträtter, men de diffar så oerhört mycket från landsting till landsting.. I vissa län ska allt vara mo...

Av Ella Mariia Holmström - 4 februari 2018 07:46

Hejsan hoppsan vad tiden tar iväg när man inte har någon som helst aning om tid och rum..Ja de förra inlägget blev ju inte sådär super duper bra skrivet, men när jag kom in på Avd 63 i måndags den 29 januari klockan: 07.00 så va de som nån slog mig i...

Av Ella Mariia Holmström - 29 januari 2018 08:07


Nu är man på plats, inskriven, nerbäddad, både blodtryck och syresättning såg bra ut, fått mycket bra kommentarer angående min viktnedgång, men även en helt ny tatuering!! Så nu ska jag plugga in lite mysigt i öronen och vila innan dom kommer och ...

Presentation


Chansen att få min dröm
att gå i uppfyllelse! ❀
Att få tillbaka livsglöden & orken att vara mamma till min son! ❀

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna gärna en rad!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards