Alla inlägg under november 2017

Av Ella Mariia Holmström - 28 november 2017 17:00

Då har man klarat av besöket hos dietist, läkare och narkosläkare, det va mycket information men samtidigt oerhört intressant. Fick bland annat tips på några jätte bra recept böcker, där man har olika recept för första veckans flytande kost och de andra tre veckorna med mjukkost.

Vi fick även titta på några filmklipp angående operationen och dom förklara att själva operationen tar ca en timme att utföra och när man vaknar upp efter operationen vill dom ha koll på en i tre timmar efter, sen blir man skickad till en annan avdelning där man får sova kvar en natt. Sen är man redo att åka hem och börja leva sitt nya liv!

Jag träffade kirurgen som gav mig en fragmin (blodförtunnande) spruta som jag skulle ta dagen innan operation, berättade att min önskan om att få göra just en Gastric Bypas blev godkänd och att vi ses om några månader!
Sen träffade jag narkosläkaren som berättade hur själva narkosen gick till, att man inte är vaken när dom

sätter i/tar ur slangen som dom för ner i halsen för att kunna ha fria luftvägar.
Så nu går jag hemma och väntar på att få en lapp med ett operationsdatum på!!!
Känns så overkligt att jag kommit såhär långt, men jag ser fram emot det oerhört mycket!

 

BE YOUR OWN HERO 

Av Ella Mariia Holmström - 21 november 2017 21:45

Tänk att den tid som kännts så fruktansvärt lång, har gått så otroligt fort!
Från och med idag är de en vecka kvar, eller snarare 6 dagar, 11 timmar och 4 minuter tills tisdag den 28 och mitt besök hos kirurg och dietist.
Jag börjar redan känna mig nervös, vill näst intill bara packa alla viktiga papper som jag ska ha med mig & för freda en massa.
Men innerst inne så vet jag att detta kommer bli så otroligt bra när de väl är dags, men de är ju inte konstigt att man börjar känna sig nervös och att 1000 frågor och funderingar bubblar runt i huvudet.
Det är väl bara hoppas att dom bubblar ut ur munnen på mig när jag väl är där på besöket sen ;)
Mest av allt hoppas jag att de bubblar ut ett OP datum när jag är där, gud om jag bara kunde få de överstökat!
Inget skulle göra mig lyckligare än en operation innan jul, så man slipper all julmat. Det hade ju varit helt otroligt och så får man en riktigt fräsch start på de nya året! :)

Mina ögonstenar, mina hjärtan
& de absolut finaste i mitt liv!
Dom här två grabbarna skulle jag kriga för varje sekund i mitt liv!
Finns ingen jag älskar dom jag älskar dessa två guldtackor!

Presentation


Chansen att få min dröm
att gå i uppfyllelse! ❀
Att få tillbaka livsglöden & orken att vara mamma till min son! ❀

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna gärna en rad!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards