Alla inlägg under oktober 2017

Av Ella Mariia Holmström - 13 oktober 2017 18:45

Hej hopp, nu va de dags för en uppdatering!!
Jag har nämligen fått en remiss till kirurgen tisdag den 28 november, de är så sjukt spännande med denhär resan!
I brevet som jag fick hem va de en massa papper, bland annat ett med information om besöket och de skulle tydligen  både ske i grupp och enskilt. Fick även med två häften hälsodeklaration, info häfte om dom olika gastric alternativen samt ett liten papper med etiketter på, jag ska två veckor innan besöket gå till lab och ta prover.
Men såhär ser programet ut för den stora dagen:

* 08.45 - registrering, kontroll av längd, vikt och blodtryck
* 09.20 - gemensam läkarinformation
* 09.50-12.00 - enskilt läkarbesök och diettistinformation
* 12.00 - LUNCH
* 12.45 - information av sjukgymnast
* 13.00 - narkosbedömning

Känns så fruktansvärt overkligt att jag kommit såhär långt på denna färd, jag vet ju givetvis att de kan vara lång väntetid från detta besök till själva operationen. Men jag hoppas att man redan under detta besök får ett operations datum, de skulle verkligen vara såå skönt!
Om man får hoppas lite så hoppas jag verkligen att jag får genomgå denna förvandling innan års skiftet, de finns väl inget som hade betytt så mycket som att få börja sitt nya liv på ett nytt år!! :)

Jag är så oerhört nervös på ett fruktansvärt bra sätt så ni anar inte, detta kommer bli fantastiskt!



Trotts denna långa väntan mellan alla kallelser och besök som ger en både panik och ångest ibland, så har jag en hel del underbara timmar vissa dagar tillsammans med dom två absolut bästa pojkarna i mitt liv!
Min son & hans pappa, dom får mig alltid på bra humör och vet hur man ska göra för att få mitt hjärta att smälta!
Det finns absolut ingen i hela världen som kan ta den platsen ifrån dom, dom är och kommer alltid att vara mina fantastiska, underbaraste, finaste & bästa pojkar ♥

Jag är så oerhört lyckligt lottad som har en så fin familj!
           
Jag hade inte klarat en minut utan er!!!! ♥

Av Ella Mariia Holmström - 9 oktober 2017 20:09

Måndag, dagen då helgen är slut och veckan har börjat!
En sån där dag när man släpar fötterna, blinkar några gånger extra och gäspar lite för mycket, men trots detta så tar man sig igenom dagen väldigt bra!

Jag slutförde mitt jobb korrekt och jag hittade hem, jag hitta till och med ett vitt fint kuvert i brevlådan (som inte va en räkning)!!!
Nej de va från kirurgen, där de stod att jag var uppsatt på en väntelista!
De känns så sjukt overkligt att jag inom tre månader ska få komma till kirurgen, som jag har väntat!

Visst nu är de ju bara fortsätta vänta, men jag vet iallafall vad de är för kul jag väntar På.
Känns så sjukt bra.

Idag berättade jag även för sonens pappa att jag bestämt mig för att genomgå en operation, de va lite nervöst men de kändes så rätt!
Jag fick inte riktigt den reaktion som jag förväntat mig, en ganska ointresserad reaktion med tom blick.
Nej Nej, jag fick förklarat för mig att de va viktigt att jag käkade, När, hur och vad som va bra att äta.
Jag hade svårt gör att hålla mig gör skratt när jag såg hur han gick in för de, men de va så skönt att se att han faktiskt vill mig väl, att jag är betydelsefull!

Vi har ju trots allt skapat en fantastisk son tillsammans!
#DetAbsolutFinasteKillarna

Av Ella Mariia Holmström - 4 oktober 2017 19:54

Av ren slump fick jag för mig att gå in på 1177.se nyss och titta i min journal,

där stötte jag på någonting aldeless fantastiskt!!

Aldrig hade jag trott att man skulle bli så glad av att se den ena efter den andra procken lysa upp denna remiss, men jag må säga att det är fantastiskt när man ser att de händer så mycket på bara en vecka!


 


Längtar så jag smäller av, men jag måste erkänna att lite nervös är man ju ändå för allt som ska ske!
Dock inte nervös på ett negativs och läskigt sätt, utan på ett positivt och nyfiket sätt! :) 

GodNattMinSkatt

Av Ella Mariia Holmström - 4 oktober 2017 17:40

Jag har sen förra veckan bytt ut ca ett mål om dagen till "pulver" (måltidsersättning), för att pröva mig fram till vad som skulle fungera att äta, men började känna mig mindre & mindre sugen på "vanlig" mat.
Kanske inte så konstigt med tanke på mina tidigare "jättebra" matvanor, så i måndags bytte jag ut alla mina mål och äter enbart pulver.

Idag lagade jag pankakor till sonen, de doftade ljuvligt gott i hela lägenheten och jag kände mig helt plötsligt sugen!!
Men när tanken på att jag skulle stoppa de i munnen kom, kände jag mig spyfärdig..

Så jag blanda ordning en påse Naturdiet "choklad banan" !

Men nån stans känner jag mig riktigt duktig, jag har så vitt jag vet aldrig någonsin i mitt liv käkat mer tre mål om dagen, och nu käkar jag mellan fem & sju! *hejja mig*

Nu ska jag ta och göra ett träningspass, duscha sen slappa i soffan (bara för att jag kan) ;)

Av Ella Mariia Holmström - 2 oktober 2017 18:59

Idag blir de ett kort upplägg, men bara för att uppdatera vad som händer fring allt!

Jag va så oerhört nyfiken av vad psykologen skulle skriva angående besök i fredags, att jag i princip har varit in och kolla min jounal på 1177.se var trettio minut.

Men som jag sagt förr, de händer när man som minst anar de.

Så när jag va in och kollade vid 1177 vid sjutton tiden idag, såg jag att min läkare skickat en remiss till kirurgen.

Så jag blev super nervös samtidigt som jag blev super lycklig, så jag klickade på remissen för att läsa vad som skrivits, de som stods va att remissen va skickad till kirurg och att kirurgen har mottagit den.


Jag måste bara skryta om vilket fantastiskt jobb dom gör, man hinner knappt blinka innan de är dags för nästa rond.

GULD STJÄRNA TILL PERSONALEN PÅ BARIATRISKMOTTAGNINGEN  

Presentation


Chansen att få min dröm
att gå i uppfyllelse! ❀
Att få tillbaka livsglöden & orken att vara mamma till min son! ❀

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna gärna en rad!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards