Direktlänk till inlägg 13 oktober 2017

~det närmar sig, ett nytt liv~

Av Ella Mariia Holmström - 13 oktober 2017 18:45

Hej hopp, nu va de dags för en uppdatering!!
Jag har nämligen fått en remiss till kirurgen tisdag den 28 november, de är så sjukt spännande med denhär resan!
I brevet som jag fick hem va de en massa papper, bland annat ett med information om besöket och de skulle tydligen  både ske i grupp och enskilt. Fick även med två häften hälsodeklaration, info häfte om dom olika gastric alternativen samt ett liten papper med etiketter på, jag ska två veckor innan besöket gå till lab och ta prover.
Men såhär ser programet ut för den stora dagen:

* 08.45 - registrering, kontroll av längd, vikt och blodtryck
* 09.20 - gemensam läkarinformation
* 09.50-12.00 - enskilt läkarbesök och diettistinformation
* 12.00 - LUNCH
* 12.45 - information av sjukgymnast
* 13.00 - narkosbedömning

Känns så fruktansvärt overkligt att jag kommit såhär långt på denna färd, jag vet ju givetvis att de kan vara lång väntetid från detta besök till själva operationen. Men jag hoppas att man redan under detta besök får ett operations datum, de skulle verkligen vara såå skönt!
Om man får hoppas lite så hoppas jag verkligen att jag får genomgå denna förvandling innan års skiftet, de finns väl inget som hade betytt så mycket som att få börja sitt nya liv på ett nytt år!! :)

Jag är så oerhört nervös på ett fruktansvärt bra sätt så ni anar inte, detta kommer bli fantastiskt!



Trotts denna långa väntan mellan alla kallelser och besök som ger en både panik och ångest ibland, så har jag en hel del underbara timmar vissa dagar tillsammans med dom två absolut bästa pojkarna i mitt liv!
Min son & hans pappa, dom får mig alltid på bra humör och vet hur man ska göra för att få mitt hjärta att smälta!
Det finns absolut ingen i hela världen som kan ta den platsen ifrån dom, dom är och kommer alltid att vara mina fantastiska, underbaraste, finaste & bästa pojkar ♥

Jag är så oerhört lyckligt lottad som har en så fin familj!
           
Jag hade inte klarat en minut utan er!!!! ♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella Mariia Holmström - 7 juni 2018 10:03


Till alla er som läser bloggen, måste jag be så mycket om ursäkt för att jag inte tagit mig tiden att skriva här! Men har upptäckt att det går både fortare och smidigare att skriva på Instagram, så följ gärna mig där för mer information om min resa!...

Av Ella Mariia Holmström - 14 februari 2018 20:34

Då va de 14 februari 2018, vart tar tiden vägen?! Idag har de gått 16dagar sen jag gjorde min operation! Allt flyter på bra, va till vårdcentralen igår och tog bort allt metallskrot på magen. De va en skräckblandad förtjusning att få vara med om de...

Av Ella Mariia Holmström - 8 februari 2018 20:52

Ja nu har snart en vecka med mjuk kosten gått, men måste säga att de är inte lätt att få stöd kring den kosten... Har googla ihjäl mig efter olika maträtter, men de diffar så oerhört mycket från landsting till landsting.. I vissa län ska allt vara mo...

Av Ella Mariia Holmström - 4 februari 2018 07:46

Hejsan hoppsan vad tiden tar iväg när man inte har någon som helst aning om tid och rum..Ja de förra inlägget blev ju inte sådär super duper bra skrivet, men när jag kom in på Avd 63 i måndags den 29 januari klockan: 07.00 så va de som nån slog mig i...

Av Ella Mariia Holmström - 29 januari 2018 08:07


Nu är man på plats, inskriven, nerbäddad, både blodtryck och syresättning såg bra ut, fått mycket bra kommentarer angående min viktnedgång, men även en helt ny tatuering!! Så nu ska jag plugga in lite mysigt i öronen och vila innan dom kommer och ...

Presentation


Chansen att få min dröm
att gå i uppfyllelse! ❀
Att få tillbaka livsglöden & orken att vara mamma till min son! ❀

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna gärna en rad!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards